დანართი 1
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი
სამეცნიერო კვლევებისა და განვითარების დეპარტამენტი
თბილისი
2021
სამეცნიერო ნაშრომის ნიმუში
ონლაინ კომუნიკაციის განსაზღვრებათა ნაირსახეობები და მათი გავლენა საურთიერთობო ფორმათა კვლევაზე
ელიზაბეტ ლ. ანგელი
პროფესორი, მეცნიერებათა დოქტორი
ოკლაჰომას უნივერსიტეტი
1. შესავალი (პრობლემის არსი, თემის აქტუალურობა და ძირითადი ცნებების განმარტებანი;
2. ძირითადი ნაწილი (ჩატარებული კვლევა);
3. დასკვნა (მიღებული შედეგები და რეკომენდაციები);
4. გამოყენებული ლიტერატურა (კვლევისას გამოყენებული წყაროები);
5. ანოტაცია (ნაშრომის მოკლე მიმოხილვა):
პრობლემის არსი:
მკითხველისთვის საკითხის გაცნობა, აღნიშნულ თემაზე ჩატარებული კვლევების ანალიზი/მიმოხილვა და საკუთარი ჰიპოთეზის ჩამოყალიბება. ამ თავში განხილული უნდა იყოს თუ რატომაა მკითხველისთვის ნაშრომი მნიშვნელოვანი.
მეთოდოლოგია:
- კვლევაში ჩართული პირები/მონაწილეები - რა რაოდენობამ მიიღო კვლევაში მონაწილეობა,
ვინ იყო სამიზნე ჯგუფი, როგორ შეირჩნენ ისინი და რა ფაქტორები განასხვავებენ მათ
საზოგადოების ნაწილისგან;
- მასალები - საზომი ერთეულები, აღჭურვილობა, რაც გამოყენებული იყო კვლევის
განხორციელებისას. მათში შეიძლება შედიოდეს სატესტო ინსტრუმენტები, ტექნიკური
აღჭურვილობა, წიგნები, ნახატები ასევე ფსიქოლოგიური შეფასების ინსტუმენტი და ა.შ;
- დიზაინი - ექსპერიმენტში გამოყენებული დიზაინის სახეობა, ცვლადები და მათი
დონეები, უნდა დაკონკრეტდეს დამოუკიდებელი, დამოკიდებული და
მაკონტროლებელი და სხვა გარე ცვლადები, რომლებმაც შესაძლოა გავლენაიქონიონ
კვლევის შედეგებზე;
- პროცედურა - რა გააკეთეს კვლევაში ჩართულმა მონაწილეებმა, როგორ შეგროვდა
მონაცემები, ასევე საჭიროა განხორციელებული ეტაპების თანმიმდევრული აღწერა.
შედეგები:
მტკიცებულებების გამყარება, კვლევის პროცესში გამოვლენილ შედეგებთან დაკავშირებით
სწორი ხედვის ფორმირება, თუ ავტორის მიერ კვლევის საწყის ეტაპზე ჩამოყალიბებული
ჰიპოთეზა მეტ სტატისტიკურ მონაცემებს საჭიროებდა, არ უნდა იქნას არსებული მიგნებები
უგულებელყოფილი, პირიქით, უნდა განმტკიცდეს ავტორის მიერ წარმოდგენილი
პროგნოზები.
დასკვნა:
რაზე მიანიშნებენ კვლევის შედეგები და რაზე მიუთითებს ის სამომავლო პერსპექტივაში.
სამეცნიერო ნაშრომის ზოგადი ფორმატირების წესები
ძირითადი ნაწილი
- ტექსტი უნდა აიკრიფოს A4 ზომის ფურცელზე.
- ნაშრომის სრული სათაური, ავტორის სახელი, გვარი (იწერება გამუქებული ასოებით),
სამეცნიერო წოდება და ხარისხი და უნივერსიტეტის დასახელება (იწერება დახრილი
ასოებით) უნდა განთავსდეს ცენტრში გვერდის დასაწყისში. სათაური არ უნდა იყოს
გამუქებული (bold), დახრილი, ხაზგასმული, ან პუნქტუაციის ნიშნებით დაწერილი.
შრიფტის ზომა - 12;
- სამეცნიერო ნაშრომის მოცულობა - გამოყენებული ლიტერატურის ჩათვლით
(ანოოტაციის გარეშე) არ უნდა აღემატებოდეს 12 გვერდს. ფონტი - Sylfaen, შრიფტის ზომა -
11, პწკარებს შორის ინტერვალი - 1,5;
- ველების ზომა 1 ინჩი (2.54 სმ.) ოთხივე მხარეს.
- თითოეული აბზაცის პირველი სტრიქონი უნდა შეიწიოს 5-7 პოზიციით;
- სქოლიო უნდა განთავსდეს გვერდის ქვედა ნაწილში, არაბული ციფრების ნუმერაციით,
შრიფტის ზომა - 10; პწკარებს შორის ინტერვალი - 1.0;
● ქვეთავების სათაურები იწერება ცალკე, ტექსტიდან გამოყოფილ სტრიქონზე.
● სერიაციათა ნუსხა:
- ცალკეული პარაგრაფები, ან გრძელი წინადადებები (პროცედურათა ეტაპები) უნდა
დაინომროს.
- პარაგრაფებში მოცემული მოკლე სიტყვები უნდა დაინომროს ფრჩხილებში
შემდეგნაირად: (ა) სიტყვა, (ბ) სიტყვა, და (გ) სიტყვა.
- ბულეტებად სიტყვათა ნუმერაცია დასაშვებია, თუმცა უმჯობესია ციფრობრივი, ან
ასოთა ნუმერაცია
● საილუსტრციო მასალა (ცხრილები, დიაგრამები, დანართები) უნდა მიეთითოს ტექსტში
თანმიმდევრულად, მაგ. ცხრილი 1; ცხრილი 2; ან დიაგრამა 1, დიაგრამა 2, ან დანართი ა,
დანართი ბ დაა.შ
- ცხრილები - სათაური ცხრილის თავზეაწარმოდგენილი;
- დიაგრამები - სათაური დიაგრამის ქვევითააწარმოდგენილი;
- დანართები - უნდა განთავსდეს ახალ გვერდზე ნაშრომის ბოლოს გამოყენებული
ლიტერატურის შემდეგ.
გამოყენებული ლიტერატურა
- გამოყენებული ლიტერატურა უნდა განთავსდეს ახალ გვერდზე, ცენტრში,გამუქებული, შრიფტის ზომა - 12. გამოყენებულ ლიტერატურაში მითითებული ნებისმიერი წყარო უნდა იქნას ციტირებული ნაშრომის ძირითად ნაწილში.
- გამოყენებული ლიტერატურა უნდა მიეთითოს ანბანის მიმდევრობით (თავდაპირველად ქართულენოვანი ლიტერატურა, შემდეგ ევროპულ ენებზე).
- ტექსტის ინგლისურ ენაზე აკრეფის შემთხვევაში სიტყვა გამოყენებული ლიტერატურა უნდა დაიწეროს გვერდის დასაწყისში, ცენტრში, დიდი და პატარა ასოებით, კერძოდ - “References”, შრიფტის ზომა - 12.
- ბმულები (hyperlinks) უნდა მიეთითოს ქვევით ხაზ გასმით.
- ბმულის ბოლოს დაუშვებელია პუნქტუაციის ნიშნის დასმა.
მაგალითები
I. წიგნი
1. ბეჭდური წიგნი
Anderson, D. (2001). Beyond change management: Advanced strategies for today’s transformational
leaders. San Francisco, CA: Jossey-Bass/Pfeiffer.
2. ელექტრონული წიგნი
Penny, J. (2010). Outliers: The story of success [Review of the book Outliers, by M. Gladwell].
Personnel Psychology, 63(1), 258-260. Retrieved from http://www.personnelpsychology.com
II. სტატია
1. სტატია ბეჭდური კრებულიდან
Goodman, M. (1955).Organizational inertia or corporate change momentum. In D. P. Cushman & S.
Sanderson (Eds.), Communicating organizational change: A management perspective (pp.
95-112). Albany, NY: New York Press.
2. სტატია ელექტრონული კრებულიდან
Fletcher, S. N. E. (2015). Cultural sensibility in healthcare. Indianapolis, IN: Sigma Theta Tau.
Retrieved from http://www.proquest.com/products-services/ebooks/ebooks-main.html
3. სტატია ჟურნალიდან
Dunlap, K. (2017, August 14). Love for antique tractors crosses family’s generations. Indianapolis Star,p. 8A.
4. სტატია ონლაინ გაზეთიდან
Kang, C. (2010, February 10). Google to launch turbo-speed Internet trials. The Washington
Post. Retrieved from http://www.washingtonpost.com
5. სტატია გაზეთიდან
Damiano, P. (2010, December/January). Incredible India. Working Mother, 33 (1), 50–52.
6. ჟურნალი/პერიოდული სტატია
Holmes, O., IV. (2010). Redefining the way we look at diversity: A review of recent diversity and
inclusion findings in organizational research. Equity, Diversity, and Inclusion: An International Journal, 29(1), 131–135. doi:10.1108/02610151019255
7. ბეჭდური სტატია
Kiran, K. (in press). Service quality and customer satisfaction: Perspectives from academics.
Library Review. Retrieved from http://www.emeraldinsight.com
8. საინფორმაციო სტატია, ავტორის გარეშე
Learning to write using APA writing style.(2009, October).APA Writing Newsletter. Retrieved
from http://www.indwes.edu/ocls/APA/newsletter.pdf
III. ბროშურა
American Heart Association. (n.d.).Heart disease [Brochure]. Dallas, TX: Author. DiSC classic:
Personal profile system 2800 [Brochure]. (2001). Minneapolis, MN: Inscape Publishing.
IV. დისერტაცია
Mayhew, J. A. (2008). Adult learners’ perceptions of their employers’ leadership behaviors and their own readiness for self-directed learning (Doctoral dissertation). Retrieved from Pro Quest Dissertations& Theses Global database. (UMI No. 3344706)
V. ტექნიკური ანგარიშები, კვლევითი ანგარიშები, არა საგაზეთო სტატია
Lund, P. (2004, December 28). Technical report on management and ICT practices in PV buildings (NNE5/2001/264D14.2). Retrieved from http://www.pvnord.org/meny/pdf /Task%204.2%20Management%20and%20ICT%20Final%20report.pdf
VI. ვებგვერდები
Reh, F. J. (2016, July 20). Level 3 management skills. Retrieved October 13, 2017, from
https://www.thebalance.com/level-3-management-skills-2275892 Note: a retrieval date was used
for this one because this author notes that the creator of the web page changes articles but retains
one access URL.
VII. საკანონმდებლო აქტები, პარლამენტის საკანონმდებლო აქტებიდარეგულაციები
Protection and Affordable Care Act; HHS Notice of Benefit and Payment Parameters for
2012, 78 Fed. Reg. 15410 (March 11, 2013) (to be codified at 45 C.F.R. pts. 153,
155,156,157,& 158).
წყაროთა შიდა ტექსტური მითითება
● ციტირება - საწყისი წყაროდან ინფორმაციის პირდაპირ, სიტყვა-სიტყვით გადმოტანა
მაგალითები
● ერთი ავტორი
- (Jones, 2010, p. 456).
- Jones (2010) noted “…” (p. 456).
● ორი ავტორი - (Smith & Jones, 2009, para. 7). - Smith and Jones, (2009) acknowledged “…”
(para.7).
● სამიდან ხუთ ავტორამდე
- (Smith, Jones, & Brown, 2009, Section Company History), for the first time, the source is
cited. After that, for that source, use (Smith et al., 2009, section Company History).
- Smith, Jones, and Brown (2009) maintained”…” (p. 16). The next time that source is used
it would be, Smith et al. (2009) writes “…” (p. 16).
● ექვსი ან მეტი ავტორი
- Logan, L., Harley, W. B., Pastor, J., Wing, L. S., Glasman, N., Hanson, L., . .Hegedahl, P. (1996). Observations on the state of empowerment in today’s organization. Empowerment in Organizations, 4(1), 6–11. https://doi.org/10.1108/09684899610111025
● ავტორის გარეშე
(,,Emergency“, 1998).
● კორპორაციული ავტორი
(Lawrence North High School, 2000, p. 5).
ანოტაცია
- ანოტაცია უნდა დაიწეროს გამოყენებული ლიტერატურის შემდეგ ახალი გვერდიდან
ჯერ ქართულ, შემდეგ ინგლისურ ენაზე.
- სამეცნიერო ნაშრომის სათაური - ცენტრში, ფონტი - Sylfaen, ფონტის ზომა - 12;
- ავტორის სახელი და გვარი - ცენტრში, გამუქებული (bold) ფონტი - Sylfaen, ფონტის
ზომა - 11;
- სამეცნიერო წოდება და ხარისხი, ცენტრში, ფონტი - Sylfaen, ფონტის ზომა - 11;
- ინსტიტუციის დასახელება - დახრილი ასოებით, ცენტრში, ფონტი - Sylfaen, ფონტის
ზომა - 11;
- პწკარებსშორისინტერვალი - 1.15.
- ველები ოთხივე მხარეს- 1 ინჩი.
- ანოტაციის პირველი სტრიქონი არ უნდა იყოს აბზაცით, მაშინ როცა საკვანძო სიტყვები
(მაქსიმუმ 5 სიტყვა), რომელიც მოსდევს ძირითად ანოტაციის ტექსტს აუცილებლად
აბზაცით უნდა დაიწეროს, დახრილი ასოებით.
- ანოტაციის მოცულობა უნდა იყოს მაქსიმუმ 300 სიტყვისა ერთ პარაგრაფად დაწერილი.
- ტექსტის ინგლისურ ენაზე აკრეფის შემთხვევაში ფონტი - Times New Roman, სათაურის და
ტექსტის შრიფტის ზომა - 12.
გამოყენებული ლიტერატურის ნიმუში
გამოყენებული ლიტერატურა
Cummings, J. N., Butler, B., & Kraut, R. (2002).The quality of online social relationships.
Communications of the ACM, 45(7), 103-108.
Hu, Y., Wood, J. F., Smith, V., & Westbrook, N. (2004). Friendships through IM: Examining the
relationship between instant messaging and intimacy. Journal of Computer-Mediated
Communication, 10, 38-48.
Tidwell, L. C., & Walther, J. B. (2002). Computer-mediated communication effects on
disclosure, impressions, and interpersonal evaluations: Getting to know one
another a bit at a time. Human Communication Research, 28, 317-348.
Underwood, H., & Findlay, B. (2004). Internet relationships and their impact on
primary relationships. Behavior Change, 21(2), 127-140.
ანოტაციის ნიმუში
ონლაინ კომუნიკაციის განსაზღვრებათა ნაირსახეობები და მათი გავლენა საურთიერთობო
ფორმათა კვლევაზე
ელიზაბეტ ლ. ანგელი
პროფესორი, მეცნიერებათა დოქტორი
ოკლაჰომას უნივერსიტეტი
ანოტაცია
კვლევითი ნაშრომის მიზანია ინტერნეტსა და მის გარეშე არსებულ საურთიეთობო ფორმებზე
განხორციელებული კვლევების მიმოხილვა და მათი კავშირის გამოვლენა კომპიუტერულ
საკომუნიკაციო ფორმასთან მიმართებით (Computer-Mediated Communication, CMC). აღნიშნული
კვლევები განსხვავდება კომპიუტერული კომუნიკაციის განსაზღვრებებითა და მისი
გამოყენების მიდგომებით. მაგალითად, Butler and Kraut (2002) განმარტავენ, რომ პირისპირ
კომუნიკაცია (Face to Face, FTF) გაცილებით ეფექტიანია, ვიდრე კომუნიკაცია კომპიუტერის,
კერძოდ კი ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით. მაშინ როცა, მსგავსი შინაარსის მატარებელ
კვლევით ნაშრომებში კომპიუტერული კომუნიკაცია სხვა რაკურსითაა დანახული და
შესაბამისად განსხვავებულ შედეგებს გვთავაზობს. აღნიშნული კვლევითი ნაშრომი შეისწავლის
ავტორების: Cummings, Butler, and Kraut-ის (2002) მიერ განხორციელებულ კვლევას სამ სხვა
კვლევით სტატიასთან კავშირში, იმის დასამტკიცებლად, რომ კომპიუტერზე დაფუძნებულ
კომუნიკაციის ყველა ფორმის შესწავლაა საჭირო იმისათვის, რომ ნათელი გახდეს, თუ რა
გავლენა აქვს CMS-ს ინტერნეტსა და მის გარეშე არსებულ ურთიერთობათა სახეობებზე.
საკვანძო სიტყვები: კომპიუტერის მეშვეობითი კომუნიკაცია, პირისპირ კომუნიკაცია
Varying Definitions of Online Communication and Their Effects on Relationship Research
Elizabeth L. Angeli
Professor, Doctor of Science
University of Oklahoma
Abstract
This paper explores four published articles that report on results from research conducted on online
(Internet) and offline (non-Internet) relationships and their relationship to computer-mediated
communication (CMC). The articles, however, vary in their definitions and uses of CMC. Butler and
Kraut (2002) suggest that face-to-face (FtF) interactions are more effective than CMC, defined and
used as “email,” in creating feelings of closeness or intimacy. Other articles define CMC differently
and, therefore, offer different results. This paper examines Cummings, Butler, and Kraut’s (2002)
research in relation to three other research articles to suggest that all forms of CMC should be
studied in order to fully understand how CMC influences online and offline relationships.
Keywords: Computer-mediated communication, Face-to-face communication
ცხრილის ნიმუში
ცხრილი 1
სადაზღვევო კომპანიების მიერ ბაზრის ათვისება
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტის
სამეცნიერო კვლევებისა და განვითარების დეპარტამენტი
გისურვებთ წარმატებას!