სწავლების ენა და მიზნები XX საუკუნის დასაწყისის საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში

Main Article Content

თამარ ფხალაძე

რეზიუმე

საქართველოზე რუსეთის იმპერიული მმართველის განმტკიცების ერთ-ერთ საშუალებას
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა წარმოადგენდა, რომელსაც რეჟიმის ერთგულებით უნდა აღეზარდა
მოსწავლეები. რუსიფიკტორული ტენდენციები განსაკუთრების გაძლიერდა XIX საუკუნის ბოლოდან
_ ასიმილატორული კურსი მკაფიოდ აისახა სასწავლო პროგრამებზე, რომლებიც არ ითვალისწინებდა
ქართული ენის, ლიტერატურის, საქართველოს ისტორიის და კულტურის სწავლებას. რუსეთის იმპერიის
განათლების პოლიტიკის ერთგვარ გამოხატულებად იქცა 1901 წელს დამტკიცებული `საშუალო სკოლების
განახლებული პროგრამა~, რითაც კიდევ უფრო ძლიერდებოდა რუსულენოვანი საგანმანათლებლო
თამარ ფხალაძე
სწავლების ენა და მიზნები XX საუკუნის დასაწყისის საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში
პრაქტიკა. ხოლო სასწავლო პროცესში ქართული ენის გამოყენებას ფორმალური ხასიათი ჰქონდა. ამასთან,
პროგრამა გარკვეულ პროგრესულ პედაგოგიურ მიდგომებსაც შეიცავდა: მოსწავლის გამოცდილებასა და
ცოდნაზე დაფუძნებული სწავლება, ახალი თემების ნაცნობი კონტექსტების საფუძველზე დამუშავება,
სააზროვნო უნარ-ჩვევების განვითარებაზე ორიენტირება და ა.შ.

Article Details

ციტირება
Tamar Pkhaladze. (2020). სწავლების ენა და მიზნები XX საუკუნის დასაწყისის საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში. სამეცნიერო შრომების კრებული , (1). Retrieved from https://journals.eeu.edu.ge/index.php/collection-of-scientific-papers/article/view/24
სექცია
განათლება
ავტორის ბიოგრაფია

თამარ ფხალაძე

ისტორიის დოქტორი
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი

 

Bookmark and Share

გამოყენებული ლიტერატურა

ჟურნალი `ივერია~, 1879. N30.

გაზეთი `დროება~, 1908. N14.

გაზეთი `ცნობის ფურცელი~. 1901. N1523.