განათლების ინტერნაციონალიზაცია _ აღმოსავლეთ საქართველოში გაცვლით პროგრამებზე სტუდენტების ხელმისაწვდომობის კვლევა გენდერულ ჭრილში

Main Article Content

ეკატერინე ბენიაშვილი
იან ბოემი

რეზიუმე

იმ დროს როდესაც, ევროინტეგრაცია ქვეყნის ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიზანია, ვფიქრობ, განსაკუთრებული
მნიშვნელობა ენიჭება საქართველოში უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ინტერნაციონალიზაციას,
ამ მიმართულებით პრობლემების იდენტიფიცირებას, შემდგომ კი, ქმედითი ნაბიჯების
დაგეგმვა-განხორციელებას. სწორედ ამ მიზანს ემსახურება წინამდებარე ნაშრომი, რომლის წინასწარი
დაშვებით გენდერული სტერეოტიპები, კულტურული ასპექტები და ოჯახური ტრადიციები საქართველო-
ში უარყოფით გავლენას ახდენენ სტუდენტთა გაცვლით პროგრამებზე თანაბარ წვდომაზე საქართველო-
ში (ეს პრობლემა ძირითადად ეხება გოგონებს, რომელთა საზღვარგარეთ `გაშვების~ საკითხს, როგორც
წესი, საქართველოში ოჯახი წყვეტს). კვლევამ გამოავლინა, რომ გაცვლით პროგრამებში გოგონების
მონაწილეობა იზრდება წლების მიხედვით, მამაკაცთა რიცხოვნობა კი მცირედად მატების ტენდენციას
ავლენს. აღნიშნული აბსოლუტურ თანხვედრაშია ევროპაში მიმდინარე მოვლენებთან, სადაც მდედრობითი
სქესის მონაწილეობამ გადააჭარბა მამაკაცთა მონაწილეობას. იმ ფონზე, როდესაც აღნიშნული საკითხი
მცირედადაც კი არ არის გამოკვლეული, წინამდებარე ნაშრომმა შესაძლებელია, შეავსოს ლიტერატურაში
არსებული დანაკლისი ან საფუძველი ჩაუყაროს კვლევებს.

Article Details

ციტირება
Ekaterine Beniashvili, & Jan Böhm. (2020). განათლების ინტერნაციონალიზაცია _ აღმოსავლეთ საქართველოში გაცვლით პროგრამებზე სტუდენტების ხელმისაწვდომობის კვლევა გენდერულ ჭრილში. სამეცნიერო შრომების კრებული , (1). Retrieved from https://journals.eeu.edu.ge/index.php/collection-of-scientific-papers/article/view/25
სექცია
განათლება
Author Biographies

ეკატერინე ბენიაშვილი

მაგისტრი
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი

 

იან ბოემი

პროფესორი, ფილოსოფიის დოქტორი
ზემო ავსტრიის განათლების უნივერსიტეტი

 

Bookmark and Share

გამოყენებული ლიტერატურა

ACKERS L. (2008): Internationalisation, Mobility and Metrics: A New Form of Indirectc Descrimination? In:

Minerva, Volume 46, Issue 4.

BÖTTCHER L., ARAÙJO, N. A. M., NAGLER J., MENDES J. F. F., HELBING D., HERRMANN H. J. (2016):

Gender Gap in the ERASMUS Mobility Program. PLoS ONE 11(2): e0149514. https://doi.org/10.1371/journal.

pone.0149514

BRANDENBURG U., DE WIT H. (2011): The End of Internationalization. In: International Higher Education. No

Center for International Higher Education, Boston College, Boston.

CENTER FOR CIVIL INTEGRATION AND INTER-ETHNIC RELATIONS (2014): Research of Intercultural

Education Aspects of Teacher Education Programs at Georgian Higher Education Institutions, Tbilisi.

CRESWELL, J.W. (2012): Educational Research. Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and

Qualitative Research, Boston et al.

DE WITH. (2011): Globalisation and Internationalisation of Higher Education. RUSC VOL. 8 No 2. Universitat

Oberta de Catalunya, Barcelona.

DE WIT H. (2013): An Introduction to Higher Education. Center for Higher Education Internationalisation,

Universitã Cattolica del Sacro Cuore, Milan.

EUROSTUDENT (2016): Intelligence Brief No. 2. What are the Obstacles to Students Mobility During the Decision

and Planning Phase? https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/EV_IB_mobility_obstacles.pdf

EUROPEAN COMMISSION (2012): Higher Education in Georgia. (2012). Tempus. Retrieved January, 2017,

http://erasmusplus.org.ge/files/publications/Georgia%20Country%20Fiche%202012%20-%20en.pdf

EUROPEAN COMMISSION (2016): Annual Report 2016 Erasmus+.

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus2/files/annual-report-2016-stat-annex_en.pdf

EUROPEAN COMMISSION (2014): Erasmus Facts, Figures & Trends. The European Union support for student

and staff exchanges and university cooperation in 2012-2013. https://ec.europa.eu/assets/eac/education/

library/statistics/erasmus-plus-annual-report_en.pdf

ERASMUS STUDENTS NETWORK TBILISI, Erasmus+ National Office (2014): Erasmus Mundus Mobility

Assessment for 2013-2014.

ERASMUS STUDENTS NETWORK TBILISI, Erasmus+ National Office (2015): Erasmus Survey of Regions for

-2015.

EHEA (2011): Mobility for Better Learning. Mobility Strategy 2020 for the European Higher Education Area.

Working paper.

GORGADZE N. (2016): Gender Equality of Georgia: General context and statistics, Tbilisi.

ekaterine beniaSvili, ian boemi

ganaTlebis internacionalizacia _ aRmosavleT saqarTveloSi

gacvliT programebze studentebis xelmisawvdomobis kvleva genderul WrilSi

samecniero Sromebis krebuli 2019

GRABHER A., WEJWAR P., UNGER M., TERZIEVA B. (2014): Student Mobility in the EHEA. Underrepresentation

in Student Credit Mobility and imbalances in degree mobility. Institute for Advanced Studies, Vienna.

ISAKADZE T., GVIANISHVILI N. (2014). Study of Teachers‘ Knowledge and Attitudes towards Gender Equality.

Training and Research Group Project “Implementing Gender Equality in Schools”, Tbilisi.

KIKNADZE, T., DONADZE, N. (2006): Gender - Social and Political Studies, Tbilisi.

NATIONAL REVIEW of the Implementation of the Beijing Declaration and Platform for Action (2014).

NETZ N., ORR D., GWOSĆ C., HUß B. (2012): What deters students from studying abroad? Evidence from

Austria, Switzerland, Germany, the Netherlands and Poland. Institute of Higher Education, Federal Ministry of

Education and Research of Germany, Bonn.

ORR D. (2015): Where do internationally mobily students come from and where do they go? An Overview of the

Flows of Internationally Mobile Students. http://uis.unesco.org/en/uis-student-flow

STROUT A. H., (2010): Who Plans (Not) to Study Abroad? An Examination of U.S. Student Intent. University of

Massachusetts, Amherst.

TABATADZE S., GORGADZE N. (2013): Research of Intercultural Education Aspects of Elementary Schools in

Georgia. Center for Civil Integration and Inter-ethnic Relations, Tbilisi.

K.M. UHLY, L.M. VISSER & K.S. ZIPPEL (2017): Gendered patterns in international research collaborations in

academia, Studies in Higher Education, 42:4, 760-782, DOI: 10.1080/03075079.2015.1072151

UNITED NATION DEVELOPMENT FUND (2013): The Millennium Development Goals Report. https://www.

un.org/millenniumgoals/pdf/report-2013/mdg-report-2013-english.pdf

WÄCHTERB., LAMQ. K. H., FERENCZI., Eds (2012): Tying It All Together. Excellence, Mobility, Funding and

the Social Dimension in Higher Education. ACA Papers on International Cooperation in Education. Bonn.