მცირე მეწარმეების სოციალური კაპიტალის თავისებურებები საქართველოში

Main Article Content

მიხეილ თოქმაზიშვილი

რეზიუმე

სოციალური კაპიტალი სოციალური ქსელების ღირებულებას გამოხატავს მეწარმეებისათვის.
სოციალური კონტაქტები გავლენას ახდენს ინდივიდებისა და ჯგუფების პროდუქტიულობაზე,
უზრუნველყოფს ინფორმირებულობას, ტრანსაქციული ხარჯების შემცირებასა და ბაზრებზე
განმტკიცებას. მისი მნიშვნელობა ბიზნესში დიდია, განსაკუთრებით მცირე მეწარმეების
საქმიანობაში.
ეკონომიკური და კულტურული კაპიტალისაგან განსხვავებით, სოციალური კაპიტალი განსაზღვრავს
ფაქტობრივი ან პოტენციური რესურსების ერთობლიობას, რომელიც უკავშირდება
ურთიერთგაცნობისა და აღიარების მეტ-ნაკლებად ინსტიტუციონალურ ურთიერთობების ქსელის
ფლობას. ინვესტიცია სოციალურ ურთიერთობებში ბაზარზე მოსალოდნელ მოგების მიღების მხარდამჭერი მექანიზმია. ამ ტერმინს განსხვავებული მნიშვნელობები აქვს, რამდენადაც
იგი გამოიყენება როგორც სოციოლოგების, ფილოსოფოსების, ასევე ეკონომისტების მიერ და
მას უკავშირებენ ინდივიდების, კოლექტივის ქცევებს და მეწარმეობას. ეკონომიკურ ლიტერატურაში
მისი გამოყენება ხდება ბიზნესის ინფრასტრუქტურული უზრუნველყოფის კონტექსტში.
იგი ადამიანთა პირადი ურთიერთობების და ქსელების პროდუქტია და შეიცავს ინფორმაციას,
ინოვაციურ იდეებს და სამომავლო შესაძლებლობებს, რომელზედაც არის დამოკიდებული ორგანიზაციის
წარმატებები. სწორედ ამ თვალსაზრისით განვიხილავთ ამ ცნებას. ჩვენს კვლევაში არსებითად ყურადღება არის გამახვილებული მცირე ბიზნესი მხარდამჭერ ინსტიტუტებზე,
კონსულტაციებზე და ტრეინინგებზე და სოციალურ ქსელებზე, საიდანაც მცირე მეწარმეებს
შეუძლიათ მიიღონ ინფორმაციები და ბიზნესის განვითარების იდეები. ყოველივე ეს კი დაკავშირებულია იმასთან, თუ რამდენად ხელმისაწვდომია მცირე მეწარმეებისათვის ასეთი ქსელები
და რამდენად ენდობიან მას.

Article Details

ციტირება
მიხეილ თოქმაზიშვილი. (2020). მცირე მეწარმეების სოციალური კაპიტალის თავისებურებები საქართველოში. სამეცნიერო შრომების კრებული , (1). Retrieved from https://journals.eeu.edu.ge/index.php/collection-of-scientific-papers/article/view/3
სექცია
ეკონომიკა, ბიზნესი, მართვა
ავტორის ბიოგრაფია

მიხეილ თოქმაზიშვილი

პროფესორი, ეკონომიკის მეცნიერებათა დოქტორი
აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი
თბილისის ღია უნივერსიტეტი

 

Bookmark and Share

გამოყენებული ლიტერატურა

თოქმაზიშვილი მ., (2010). Promoting the Development of the SME Sector (Value Chain Development). მცირე და საშუალო საწარმოების განვითარების ხელშეწყობა (ღირებულებათა ზრდის განვითარება).

წიგნში: კერძო სექტორი და განვითარება (2010). UNDP, The Global compact, Belgian Development

Cooperation.

Bouzdinea T., Bourakova-Lorgnierb M., (2004), The Role of Social Capit al Within Busienss Networks: analysis of

Structiral and Relational Arguments. For The Fifth European Conference on Organisational Knowledge, Learning

and Capabilities, 5-6 April 2004, Innsbruck, Austria, https://warwick.ac.uk/fac/soc/wbs/conf/olkc/archive/

oklc5/papers/e-3_bouzdine.pdf

Claridge T., (2015). Bourdieu on social capital – theory of capital, Social Capital: Research and Training, 2015, 22

April, https://www.socialcapitalresearch.com/bourdieu-on-social-capital-theory-of-capital/

Claridge, T., (2004). Social Capital and Natural Resource Management: An important role for social capital? Thesis,

University of Queensland, Brisbane, Australia.